שלח ערש"י ולעיל ג' י"ג, ובספר חומת אנך הביא מד' פליאה שלח נא ביד תשלח ביד ר' עקיבא, ובפרד"י בראשית ל"ט. הבאתי הא דפסחים כ"ב: קידושין נ"ז. וב"ק מ"א: ר"ש העמסוני דרש כל אתין כשהגיע לאת ה"א תירא פירש עד שבא ר"ע ודרש לרבות ת"ח, למה דוקא ר"ע דרש וגם מה הלשון עד שבא דהול"ל עד שדרשה ר"ע כמ"ש בברכות י"ב. עד שדרשה בן זומא ע"ש, ואי' מר"ש מאסטריפולי ז"ל עפמ"ש במד' ופיוט ליה"כ במוסף, דעשרה הרוגי מלכות היו כנגד י' שבטים שמכרו את יוסף, ובאמת היו רק ט' ושתפו להקב"ה, ור"ע שהיה מן הגרים היה כנגד השכינה, וז"פ בבחקתי (כ"ז ל"ב) כל אשר יעבור תחת השבט העשירי יהיה קדש לה', שיעברו מן העולם תחת ט' שבטים, העשירי זה ר"ע יהיה קדש לה'. ור"ש העמסוני היה ירא להשוות ת"ח לשכינה, אך אחר שר"ע היה כנגד השכינה ראיה שיש השתוות ת"ח להשכינה, ושפיר נוכל לדרוש לרבות ת"ח, וקאי גם על ר"ש עד שבא ר"ע, דממילא גם ר"ש יוכל לדרוש כן, ובס' תבואות אדמה פי' להשמו"ר פ"ג סימן ד' דאמר משה אמרת אנכי ארד עמך מצרימה ואעלך גם עלה (ויגש מ"ו ד') ועתה תשלח אותי, הרי דמשה רצה שה' יגאלם, ולכן אמר שלח נא ביד ר"ע שהיה תחת השכינה לכפר עון מכירת יוסף ויהיה הוא שליח במקום ה', ועי' מדר' פליאה החדש אות כ"ט ולקמן (ה' כ"ז):