חתנו בספר ברכה שלמה די"ג הביא מבני יששכר דחייב בכבוד חותנו יותר מאביו, ממ"ר כאן פ"ד שכל הפותח פתח לחבירו חייב בכבודו יותר מאו"א ויתרו פתח פתח למשה, וכן חותן בכלל פותח פתח שנותן לו בתו להעמיד תולדות, ועי' ש"א (כ"ד י"ב) שאמר דוד לשאול ואבי ראה וגו' ובילקוט שחייב בכבוד חמיו כמו אביו, וביו"ד ר"מ סכ"ד ובט"ז וגר"א דמקור משמואל, ובט"ז דה"ה לחמותו וע"ש בש"ך ופת"ש, ועמ"ש בפרשת יתרו (י"ח ז'), ופרד"י ויחי דשמ"ח. ובברכות ס"ד ומו"ק כ"ט. הנפטר מחבירו יאמר לך לשלום, דיתרו שאמר כן הצליח, ודוד שאמר לאבשלום (ש"ב ט"ו ט') לך בשלום נתלה, ובספרי נשא ו' כ"ו גדול השלום שאפילו מתים צריכים שלום, שנאמר ואתה תבא אל אבותיך בשלום (לך ט"ו ט"ו), ובהכותב בע"י הסביר דלשלום משמע לשליחות העתידה, וזה שייך בחי שיוסיף לקנות שלימות, ובשלום משמע בשלימות שכבר יש לו, והובא גם כן בתפא"י ברכות סופ"ב אות נ"א, וזה לא הובא בפו' ורק במג"א ק"י סק"ט, וער"מ פ"ד ה"ד מאבל דרך אגב, ובאומר השכחה להגרי"פ ז"ל, וע"ע ביהושע (י' כ"א), ש"א (כ"ט ז'), מ"א (כ"ב כ"ט), ירמיה (מ"ג י"ב), דה"ב (י"ח ט"ז) בשלום בחי, ועי' בתו"ת בפ' לך בשם נמק"י דגמ' לא קאמר רק באנשים שמשימים רעיון לזה, אבל בתמימים שאין חושבים רע אין קפידא, ועמ"ש עוד בזה במלואים והערות פ' ויצא דף ר"ט בזה: