האותות ובפ' בא (י"א י') כ' המופתים וע' מד' תלפיות משיח דמ"ה הרבה חילוקים בין אות למופת, ועמ"ש בוארא (ז' ט'), ובספורנו שם (ט' י"ח), ובריח דודאים דכ"ז כ' דאות הוא דבר נפלא שאינו נוגע לעצם הדבר לברר מה שהנביא אומר כמו האות שנעשה ליחזקי' (מ"ב כ' י"א) שעלה השמש ול"ה שייכות לחיות חזקי', רק ראי' לאמונת הנביא ומופת ראי' השייך לנבואה ולכן לפרעה שכפר באלקות, עשו לפניו מופת שבלע מטה אהרן מטותם חוץ לטבע והוברר שהעולם מחודש, ולישראל דהאמינו באלקות רק שהי' ספק להם אם משה נשלח מה' הי' די אותות, וז"ש ובמופתים זה הדם להראות שאין כישוף דבסנהד' ס"ז: כישוף אינו שולט במים, ועשה המופת ביאור, משא"כ באות שעשה למשה כ' (ד' ט') והי' לדם ביבשת כשיגיע המים ליבשה שם יהי' לדם:
ויאמן ע' וארא (ו' ט') ולעיל (ג' ט"ז) ובעוטה אור על שה"ש די"ז, ובמדר' פ"ה בן יב"ש נתלש מ"ר מבית אבי', ובמת"כ דנלמד ממי שמך לאיש ועדיין קטן אתה, ובפ"א את שבן כ' הי' משה וא"ל עדיין אין אתה ראוי להיות שר ושופט שבן מ' לבינה, ובתנחומא סי' ו' כ' ג"כ כן, ובהדוה"ע הק' מתוס' סנהד' ס"ט: ד"ה בידוע שבדורות ראשונים זמן גדלות מקודם הרבה, ועפנ"י בפתיחה לכתובות, ופרד"י תולדות דקע"ז.