האהל ערה"ז ובשבת צ"ב. המוצא למעלה מי' חייב כו' דכ' עשר אמות אורך הקרש ואמר רב משה פרשו, וק' מנין שמשה הי' גבוה י' אמות שמא עמד על כלים או סולם כאשר פרש אהל, ונ' שפרשה הי' עבודה מה שהתורה כתבה זאת בדיוק, וז"פ בבכורות מ"ד. מי פרשו מ"ר, וק' מה זה שאלה הא מפורש בקרא, אך הפי' של"ה יכולה להעשות ע"י אחר מפני שהי' עבודת משה, ומשה בעצמו פירשו, וכיון שהוא עבודה א"י לעמוד על כסא שאין דרך שירות בכך, וכזבחים כ"ו. נתלה וקבל, ויומא נ"ח., וזבחים ט"ו: ושבת צ"ג: ברש"י ד"ה כהן, וע' סוטה ט"ז., ושבועוח ט"ז: מקדש ומשכן אחד ואין לומר אי אפשר שאני דלא מצינן חילוק זה בדאורייתא, ועתו"ס חולין י"ב. ד"ה פסח, דר"מ רק מדרבנן מחמיר ועמ"ש בשו"ת חבלים בנעימים ח"ד סי' פ"ה:
רש"י הן יריעות העזים ע' רש"ש שבת כ"ח. די"ל דדייק כו' אבל הספורני כ' דויקם משה את המשכן דכ' בריש ענינא הכוונה על יריעות תחתונות והוקמו קודם העמדת קרשים אם ע"י שהי' מחזיקים בם באויר, וע"ד נס כדבריהם ז"ל עכ"ל, ואנכי לא ידעתי איפה הם בדברי חז"ל וע"ס ושם טוב שבת כ"ח. מהר"ר שכנא ריטשעוואל ז"ל מווארשא, ומקו"ב ח"ג דף תשמ"א בזה: