ויהי ערב ויהי בקר יום אחד אלו אלף שנים שהם יום אחד של הקב"ה שנאמר כי אלף שנים בעיניך וגו' (היו) [שהיו] הרשעים שהם ערב והצדיקים שהם בקר בלא מתן תורה, בשעה שברא הקדוש ברוך הוא את העולם אמר לשרו של חשך סור מלפני שאני מבקש לבראות אור ומזלותיו, באותה שעה אמר שרו של חשך בדעתו אם אני מאיר את חשכי ומאזין לו כבר הייתי עבד לעולם מוטב אשים את עצמי כלא שומע ואהיה שוגג ולא מזיד, מיד גער בו הקב"ה וכל השרים (המלכים) [המליכום] בו וחלק עליהם סכות סכות לכך נאמר סביבותיו סכתו חשרת מים שהיו כולם במקום אחד גער בהם הקב"ה נתפזרו כולם טפה טפה, כיון שראה שרו של חשך שגער בו הקב"ה התחיל אומר לפניו רבונו של עולם מפני מה אתה רוצה לבראות אור מלפני, א"ל הקב"ה אם לא תסור מלפני אני גוער בך ומאבדך מן העולם, אמר לפניו אחר האור מה אתה בורא, א"ל אותך, ואחרי מה אתה בורא, אמר לו מזל תאומים, אמר לפניו מפני מה מזל תאומים, מפני שתאומים הוא אדם ואדם שאני עתיד לבראת להתנהג באור ובחשך, אמר לפניו רבונו של עולם מזל של שור מה שמו, טלה, ומזלי מה שמו, א"ל שור, ולמה, א"ל דרכן של טלאים לבנים ודרכן של שורים שחורים, ועוד טלה אלו ישראל שנאמר שה פזורה ישראל והם עתידים ללמוד התורה שהיא אור ועתידין לראות אור בעבורה שנאמר כי עמך מקור חיים באורך נראה אור, ומתי ישתמשו באותו אור כשיבא אותו שנקרא שור כדכתיב בכור שורו הדר לו ואותה שעה יהיה חשך לאו"ה שנאמר כי הנה החשך וגו' ועליך יזרח וגו', חזר שרו של חשך ואמר לפניו אחר מזל תאומים מה אתה בורא, א"ל סרטן, ומפני מה, א"ל מפני שעתיד אדם לקמץ מן החורין ומן הסדקין כסרטן, ואחריו מה אתה בורא, א"ל מזל אריה, מפני שאדם אחר שהוא מקמץ מן החורין והסדקין מתעשר ומתגבר כארי ואחריו מה אתה בורא, א"ל מזל בתולה, מפני שאחר שאדם מתעשר ומתגבר כארי עתיד להיות שמן כבתולה, ואחריו מה אתה בורא, א"ל מזל מאזנים מפני שכיון שאדם שמן כבתולה שוקלים אותו במאזנים, ואחריו מה אתה בורא, א"ל עקרב מפני שכיון ששוקלים אותו במאזנים ומצא בו עונות מורידין אותו לגיהנם ודנים אותו במקום שיש נחשים ועקרבים, ואחריו מה אתה בורא, א"ל קשת מפני שכיון שירד לגיהנם וסובל דינו מכפרין לו כל עונותיו וזורקין אותו מגיהנם כחץ מן הקשת, ואחריו מה אתה בורא, א"ל מזל גדי מפני שכיון שעלה מגיהנם מרקד כגדי, ואחריו מה אתה בורא, א"ל מזל דלי מפני שאחר שמכפרים עונותיו אני זורק עליו מים טהורים ויטהר, ואחריו מה אתה בורא, א"ל מזל דגים מפני שכיון שנטהר יורש העוה"ב שאין העון שולט בו כדגים, אין מזל יום גורם אלא מזל שעה גורם, ומפני מה [לא] נבראת חמה תחלה, שכל העולם כולו בזיו נבראו, ואחריו כוכב נוגה, לפי שצפה וראה שדור המבול עתיד להכעיס לפניו והבדילן זה לעצמו וזה לעצמו, עמד וערבן זה בזה, ואחריו ככב חמה, זה אברהם שמצהיב כל העולם כולו כחמה, ואחריו לבנה שעתידין ישראל להיות (זיו) [כזיו] הלבנה, ואחריו שבתי שעתידין או"ה למשול בהם, ואחריו צדק שעתידין להצדיק עליהם את הדין, ואחריו מאדים (כמה דינין) [במה דנן] ברא מאדים ונופלים בגיהנם שאש אדום בו, השמים מספרים כבוד אל התורה שנתנה מן השמים היא מספרת כבוד אל וכן הוא אומר בהכינו שמים שם אני, ומעשי ידיו מגיד הרקיע הן הלוחות שנאמר והלוחות מעשה אלהים המה.