הסכמת המאורות הגדולים הרבנים המובהקים המאירים כברקים יושבי על מדין פה העיר שאלוניקי יע"א אתה ה' תשמרם וכצנה רצון תעטרם אכי"ר
יומא כי האידנא יום בשורה ההוא בשו"רתא בש"ר הקדש. זאת לפנים מן שמיא מיהב יהבי הני ב"רכי דרבנן כל כתבי הקדש. ואתו רבנן דור דור ודורשיו דור דור וחכמיו אנשי קדש: ותורת כל א' וא' בידו בשכבר היה לימים מקדם דשמיע ליה בהר הקדש. הוא פ"ורש פרשה זו סתומה ועושה לו דרך תשובה לרבים עם הקדש וחב"ר הק"ני למען יעמוד ימים רבים לדעת מה יעשה ישראל ואפי' ספיקי דאינשי כולם נקבצו בין הקדש: למאי דקמן דבר שהיה בכלל זה ספר' כתב הנ"הר הגדול אביר הרועים בישראל גדול שמו הרב הגדול כמ"הרר שמואל די מדינה זל"הה שמנהיר עיני חכמים בהלכה מור"ו המורים סיני בקדש. פרט למזומן מזה שנים אין אתנו תורתו דיליה ביד כל אדם למען תפוס ישראל מלאכה לתרומת הקדש. כי מעט אשר היה ספרי הקדש. מהרב הנז' הנמצאים במקצת בני אדם איידי דחביבא להו אורייתיה כשרה וכל יומא ויומא שמעתתיה בפומיהו עבידי רבנן דמש"נו ויהבי עינייהי כלפי הקדש: ורבים אשר אתנו שתו בצמא והתאוו תאוה לשתות מי ב"אר מימיו מן המקדש את מקדש הקדש. והנה בעתה רוח ה' נוססה להחכם המרו' ויהי בשלם כה"ר חיים אברהם הי"ו בן להחכם גביר ומרומם כמה"ר שבתי נחמד הי"ו כי אמר ויהי להביא אל מזבח הדפוס ספרי תשובות הרב זצ"ל מק"ראי קדש. למען תהיה תורת הרב הנ"ל שגורה בפי הכל ונשמע קולו בבואו אל הקדש. והן היום אך יצא יצא החלק הראשון מתשו' הנז' והוא מזומן לגמור את השם כל תשובות הרב עליון למעלה כי קדש: ומדאגה מדבר חש"ש להבה אשא דגרמי אם יקום גבר בעלמא לאדפ"וסי הדר"א תשובה הנז' ונמצא ניזוק בכסף מלא אשר העלה ואשר הביא בשקל הקדש. שאל שאל האיש סמיכה מדרבנן להרחיק את האדם מן העבירה בל יראה ובל ימצא בגד בוגדים בג"די הקדש. אי לזאת אנן ניקום ונגזור גזרה דרב"ה והביט אל נח"ש למען אשר לא יקרב בר מן דין שום בר ישראל לעשותו בדפוס לא מינה ולא מקצתה מן יומא דנן ולהלן ומיום גומרה של תורה כל תשובות הרב הנז' בג' ספרים נפתחים עד עת קץ עשר שנים ושומע ישמע והחדל יחדל ויפרו"ש האיש זה חומר בקדש. והאיש אשר יעשה בזדון לבלתי שמוע לקול מורים כבר מילתיה אמורה את אשר חטא מן הקדש. ושומע לנו ישכון בטח ושאנן ובצל שדי יתלונן אל פני פרוכת הקדש. כה דברי החותמים פה שאלוניקי יע"א ביום ז' לחדש ניסן דהאי שתא לקול האות הרא"שון לפ"ג ברוב עז ושלום:
יוסף ן' יעי"ש ס"ט
אברהם בכמ"ה בינבינישטי גאנטיניו זלה"ה ס"ט
יוסף בכמ"הר עזריאל הכהן ן' ארדוט זל"הה ס"ט
הקדמת בן הרב המחבר זלה"ה
אמר הצעיר משה בן לאדוני אבי ומורי אורי וישעי הרב הגדול המופלא החסיד העניו כמה"רר שמואל די מדינה בעל התשובות זצ"ל הפעם אודה את ה' אשר ברחמיו וברוב חסדיו זכני ובדרך אמת הנחני ועד הלום הביאני להדפיס ספר הג' מהמלאכ' הנסוכה ערוכה בכל ושמורה לא יערכנה זהב ותמורה ואם אמנם אלהים הוא היודע ועד ישראל גם הוא ידע כי בזבזתי זהב לבלי חוק להביא המלאכה עד גמירא נפשי צהלה ושמחה ויהיו בעיני כדמים אחדים באהבת לקיים מצות חדות אדוני אבי אבי רכב ישראל ופרשיו הן בקדושיו תתענג בדשן נפשו בישיבה של מעלה כי תזכרנה אמרות דברות קדשו בין מגיני ארץ יושבי נטעים וגדרה הלא ימצאו יחלקו שלל הוראות נפלאות ולמודים נחמדים מזהב פרוים שבעתים מזוקקים כברקים ירוצצו ואל כל תפוצות הגולה מהם תצא תורה על כן לא שמתי זהב כסלי ולא פניתי אל רהבים להרבות מהר ולהרחיב מתן רק לתת לכסף ההוצאה מוצא היא לבדה העשיר לא ירבה והדל לא ימלט במשקל ובמשורה עיני כל אליו ישברו יואילו יפנו בו כי הכינותי להם את הדרך והמסיל' יעלו בה על נקל' למצוא דברי חפץ המבוקש על פי סדר ארבעה טורים על ארבעה רבעיהם בלכתם ילכו ואם באולי באי זה טור מהם לא כונו פרטי הדינים במוקדם ובמאוחר כפי סדר הטור ההוא בעצמו ונחלפו מקום תחנותם לעומת מחברתם בכל זאת לא יסבו בלכתם ולא יצאו מסדר הטור ההוא רק איש על דגלו באותות מימינו ומשמאלו כי אהבת החפזון קלקלה את השורה ואלו הן מפתחות התשובת דשייכי לטור א"ה קוה קויתי ה' בו בטח לבי ישלח עזרי מקדש להשלים הדפסת כל הארבעה טורים האורים והתומים יחדיו יהיו תמים לעטרת צבי וצפירת תפארת ויהי רצון מלפני אבי שבשמים שיאמר עלי משה זכה וזכה את הרבים אמן וכן יהי רצון אמן: