ולא תורד שיבתו בשלום שאול. הנה למה משני הפסוק כאן דלא נקט כמו גבי שמעי, וזה קמ״ל דין גדול, הנה עיין סנהדרין דף מ״ט, ע״א לפי מסקנא, ובתוס׳ שם דף מ״ח, ע״ב ובשיטת הירושלמי פ״ב דמכות מבואר דיואב נהרג בסנהדרין, אף דזה רק מחמת דין מלך דהני לא הוה בהתראה, ע״ש בתוס׳ נגמר דין בסנהדרין, ונ״מ דשוב לא מהני מחילה, ועיין בתוס׳ סנהדרין דף ל״ו, ע״ב ומגילה, וכמ״ש בזה ברמב״ם בהל׳ מלכים והל׳ אבילות, וחל עליו גדר גברא קטילא דסנהדרין דף ע״א, ע״ב ודף פ״א ודף פ״ב וכ״מ בזה, ואין לו דמים וערכין, עיין ערכין דף ו׳, ע״ב ע״ש בזה, אבל שמעי נהרג רק בדין המלך בלא סנהדרין, דבזמן שקלל דוד הוה דוד גדר בורח מן מלוכה, אך מחמת דנמשח בשמן, ועיין בירושלמי פ״ג דהוריות בזה, עכ״פ רק גדר מורד במלכות ודין המלך בלבד, ומבואר ברמב״ם בפה״מ בערכין שם דזה יש לו דמים וערכין ואין עליו שם גברא קטילא, ולכך גבי יואב לא שייך לשון דם דהוה כמבואר בקרא וסנהדרין דף ע״ב ופסחים דף ב׳, ע״ב דאין לו [דם].