ואדני' בן חגית מתנשא לאמר אני אמלוך. לפי שיש אדנות טובה היינו לקבל אדנות ה' עליו ויש אדנות רע ח"ו של היצר וזהו מאמר הכתוב האדנות של יצר הוא חגית לשון חג וי"ט שהוא מסיתו ללכת אחר התענוגים מתנשא לאמר אני אמלוך שסובר שהוא כבר איש תם וישר ויעש לו רכב ופרשים ר"ל לפי שיכול לומר פירושים בתורה. וחמישים איש רצים לפניו שסובר שנו"ן שערי בינה נפתחין לו. ולא עצבו אביו מימיו לאמור מדוע ככה את עושה ר"ל כי הללו שעובדים תמיד את ה' שולח לפעמים הרהורין בישין במחשבתם לטובתם כדי שיבואו עי"ז למידות ענוה כשרואין עבודתם שאינו כראוי בעיניהן. אבל למי שהקב"ה שונא ח"ו כתוב חושך שבטו שונא בנו והן סוברין שיכולים ללמוד ולעשות וזהו לא עצבו אביו ר"ל הקב"ה אינו שולח להם שום עצבות או נסיון משום רע לאמר מדוע ככה את עושה ככה הוא ר"ת כתר כל הכתרים לפי שאם אדם עושה מצות ומכתיר להקב"ה צריך הוא לומר שהוא כתר כל הכתרים ר"ל מה שאני מכתיר לו הכתר הזה ג"כ שלו לפי שהוא נותן בו כח ושכל להכתירו ולעבדו. וזהו ולא עצבו אביו לאמר מדוע ככה עשית ר"ל שלא הגיע אליו שום עצבון מקוב"ה לאמר מדוע ככה ר"ל כדי שעי"ז יאמר מדוע ככה מדוע את סובר שאני מכתירו הלא הוא כתר כל הכתרים. וצדוק הכהן ובניהו בן יהודע ונתן הנביא ושמעי ורעי הם אותם שהם אחים וריעים לקוב"ה והגבורי' אשר לדוד הם המתגברים על יצרם לא הי' עם אדני' הוא אדנות היצר רק עם אדנות הקדושה: