רני עקרה לא ילדה ומקשי' בגמרא משום לא ילדה רני ומקשים העולם אמאי לא פריך משום דעקרה רני דמוקדם בפסוק ונ"ל ע"פ פירש"י על פסוק לא יהיה בך עקר ועקרה שאינו מוליד. ולכאורה גם כאן קשה מדוע לא פירש"י על פסוק ושרי עקרה שהוא בתחילת התורה ונ"ל דגבי ושרי עקרה אין שייך זה הפירוש משום דהאמת האמהות לא היו עקרות רק מחמת שקב"ה מתאוה לתפילתן של צדיקים אבל אחר שהתפללו יהיה איגלאי למפרע כי היה ראוי להוליד וזה שפרש"י כאן על לא יהיה בך עקר שאינו מוליד ר"ל עקר שאינו מוליד לא יהי' בך אבל עקר המוליד כגון אמותינו יהי' שהקב"ה יתאוה לתפלתן ולכן לא מקשה הגמ' על רני עקרה כי עקרה י"ל מחמת שקב"ה מתאוה לתפילה אבל אח"כ יולדת אבל על לא ילדה מקשה שפיר:
כי מי נח זאת לי נראה לכך נקרא מי נח כי יכול להיות אם לא הי' נח הצדיק לקיים העולם בצדקתו לא היה קב"ה מביא מבול לעולם למען בל יבוטל עולמו: