ועתה ישראל מה ה' כו' י"ל פי' כי הבורא ית"ש ויתעלה שהוא בלי סוף ומידה איך היה באפשר להגביל א"ע לברוא את העולם שהוא סוף רק שהשגיח על היראה שעמו ב"י יהיו יריאים ממנו י"ת ועי"ז מצמצם א"ע בכח מה לברוא את העולם להיות נקרא בשם הוי"ה בי"ה כי קודם בריאות עולם לא הי' יכול להיקרא בשם זה שפירושו הוא היה הוה ויהי' וז"פ ועתה ישראל מה ה' ר"ל מ"מ צימצם א"ע בכח מה כביכול להיקרא בשם הוי"ה ולברוא העולם זה היה שואל מעמך לשון שאלה. כי אם ליראה שהשגיח איך יהיו עמו ב"י יריאים ממנו ולעבדו וללכת בדרכיו כי עיקר התחלות עבדות ה' הוא ע"י היראה שמביא ללכת בכל דרכיו כי מחמת היראה נשמר מכל ל"ת ומקיים מ"ע:
ולאהבה אותו שצריך האדם לעבוד ה' שיביא אהבה להקב"ה ע"י ועי"ז בכל לבבך ובכל נפשיך ר"ל שישים כל מגמותיו וכוחותיו להשי"ת וכמ"ש ואהבת את ה' אלקיך בכל לבבך ובכל נפשיך ר"ל אם תעבוד כל כך עד שהביא האהבה בהבורא י"ת אזי תעבוד בכל לבבך ובכל נפשיך:
לשמור את מצות ה' פי' לשמור המצות שהם מקושרים בשמו הק' כמ"ש זה שמי לעולם וזה זכרי לדור דור שמי עם י"ה עולה שס"ה ל"ת וזכרי עם ו"ה עולה רמ"ח כי אורייתא וקוב"ה אינון חד ואם אדם ח"ו עובר מצותיו פוגם בשמו הק' וזה שכתבו בוודוים פגמתי בשמותיך הק':
ואת חקותיו הוא לשון חקיקה כי בשביל תורה ומצות חוקק כל העולם כי ה' אלהיכם הוא אלהי אלהים ר"ל כח כל הכחות כי אל הוא לשון כח יחיד ואלהים כח רבים ר"ל שנותן כח במלאכים ואם ירצה נוטל הממשלה משרי מעלה ע"כ לא ישים בטחונו רק בהשי"ת:
אשר לא ישא פנים ולא יקח שוחד עושה משפט יתום ואלמנה י"ל פי' על מאמר הכתוב ציון דורש אין לה שדרשו ז"ל מכלל דבעי דרישה היינו שכ"א צריך לדרוש מ"מ כל עיר על תלה בנוי' ועיר אלקים משופלת עד תחתי' כמבואר המשל למלך שגירש את אשתו מפלטין שלו והולכת נע ונד ואותם שהם חכמים כשרואים המלכה מגורשת מהפלטין הם מאכילים ומשקים אותה מפני שיודעים כי המלך בוודאי יחזיר אותה לפלטין שלו ואותן שאין מרגישין בדבר זה הם מבזין אותה ואח"כ כשמחזירה המלך שואל אותה מי כבדוה ומי הזילוה אזי עושה משפט למבזין והנמשל מובן וזה פי' עושה משפט יתום ואלמנה כמ"ש יתומים היינו ואין אב ואמותינו כאלמנות ע"כ יראה כ"א לעשות תשובה שלא יהי' הוא מהמבזין אזי לא יעשה הקב"ה בו משפט יתום ואלמנה: