ויצא יעקב מבאר שבע יש מקום למעלה שהנשמות נובעים משם כמעין הנובע וזה נקרא באר ולזה בק"ש שעל המטה כשאומר פסוק בידך אפקיד רוחי צריך לכוון ר"ת שלו הוא באר שצריך להחזיר הנשמה שלו לאותו באר שלא תתחלף בנשמות גוי או עבד וזהו ויצא יעקב מב"ש שהנשמה יצאת מאותו באר כשנולד שבע שמשביעין אותה הוי צדיק ואל תהי רשע ואפילו כל עולם אומרים כו' הי' בעיניך כרשע לא שיחשוב בדעתו שרשע הוא רק שיהיה כל ימיו בתשובה לפניו י"ת והגם שהוא צדיק ידמה כלא התחיל ויכנוס בעבודה יתירה. וילך חרנה ר"ל שהנשמה הולכת לעו"הז שהיא מלא חרון ואדם חושב שהאי עלמא דיליה וישתאר בה לדרי דרין כמ"ש בזוה"ק. ויפגעו במקום וילן שם ר"ל כשזוכה האדם לישב בדעתו שהוא בזה העולם רק כמו לינת לילה כי בא השמש רש"י פי' שלא בעונתה שמישב בדעתו כמה אנשים מתים בילדותם ח"ו. ויקח מאבני המקום וישם מראשותיו אבני נקראים אותיות התורה כמ"ש בספר יצירה ב' אבנים בונים ב' בתים ר"ל כשלומד תורת ה'. א"י מאבני המקום שמצער א"ע על גלות השכינה ויחלום והנה סולם מוצב ארצה ר"ל שחושב שהוא מוצב בע"הז וראשו מגיע בעולמות עליונים אם זוכה אדם במעשה המצות שלו הוא מביא שפע בעולמות עליונים ואם פוגם ח"ו אזי מביא פגם גם בעליונים ומלאכי מעלה וזהו והנה מלאכי אלקים עולים ויורדים בו ר"ל שגם להם עלי' וירידה ח"ו ע"י מעשה ב"א. והנה ה' נצב עליו שאם זוכה האדם הוא מזכך ומאיר השם הוי"ה ב"ה ההולכת לפניו ולהיפוך חלילה פוגם גם בשם הקדוש ולזה תקנו בוידוים פגמתי בשמותיך הק' או יאמר וילן שם מלשון תלונה שהתרעם על גלות השכינה ולזה הבטיח לו השי"ת הארץ אשר אתה שוכב עליה הארץ הוא המלוכה כמו שפרשתי במ"א ר"ל המלוכה שאתה חושב ומיצר עליה לך אתננה ולזרעך שאתה וזרעך הם יעבדו וימליכו אותי תמיד אין זה כי אם בית אלקי' וזה שער השמים ר"ל ע"י מצות ומעשה העוה"ז יכול לבוא לשלימות עוה"ב. ונתן לי לחם לאכול ר"ל שאוכל לעשות יחודים באכילתי. ובגד ללבוש ר"ל גם מדברים הנקראים בגידה הוא הגשמי' אוכל לעשות לבושין לנשמה. וישא יעקב רגליו שהיה יעקב מנשא ומעלה את הרגליות שהיה רגיל בהם להשי"ת. וילך ארצה בני קדם ר"ל שהי' הולך ברגליות האלו אל קדמונו של עולם:
ויאמר לבן לא יעשה כן במקומינו י"ל ע"ד ששמעתי בשם הק' איש אלקים מו' ברוך זצ"ל ע"פ כי תהיה לאיש שתי נשים אחת אהובה כי יש שני מדריגות שיכול לעבוד בהם השי"ת א' בדברים גשמיים היינו אכילה ושתי' וכיוצא והב' הוא בתורה ותפלה וזה נקרא אהובה שהכל יודעים שתורה ותפילה היא רק צורך גבוה והדרך הא' שנואה לפי שהכל סוברי' שאינם שייכים לצורך גבוה וז"ש לא יוכל לבכר. כי את בכור בן השנואה יכיר ר"ל שעיקר העבודה הוא רק בדברים גשמים לתת לו פי שנים שעי"ז מקבל שכר יותר וזה ג"כ ויאמר לבן לא יעשה כן במקומינו דהנה יעקב אבינו רצה לעבוד את ה' העיקר בתורה ותפילה ולא בדברים גשמים שנקראים בשם לאה ע"ש כי הם ליאות וקשות כי קשה העבודה בדבר גשמים ע"כ ויאמר לבן הוא הלובן עליון שמלבין עונותיהן של ישראל לא יעשה כן במקומינו לתת הצעירה לבני הבכירה שתעשה עיקר העבדות בתורה ותפילה אלא תעבוד לה' גם בדברים גשמים הנקרא בכירה ע"ש שהוטבע באדם מעת הוולדו כגון אכילה ושתי' ושינה וצריך לעבוד ה' גם בזה היינו שיאכל כדי שיוכל לעבוד ה' וכן בשאר דברים ועוד מעלה יתירה שיברר הניציציות הק' שבמאכל לפי שבעת שאמר הקב"ה תדשא הארץ דשא. ועץ עושה פרי וישרצו המים היו נכנסים האותיות הק' ונשמות ק' בארץ וע"י אכילתו בקדושה מברר הנשמות ונגדל גופו בקדושה ואם אינו אוכל כזה נתגשם וגם תורה ותפילה שלו אינם להועיל וזה ג"כ פי' הכתוב ויעבוד ישראל באשה ובאשה שמר ר"ל שבשני מדריגות הללו עבד לה' ב"ה וב"ש: