הנה חודש אדר שהוא סוף מהשנה הוא ע"ד סוף מעשה במחשבה תחילה כי למשל מחשבה שבאדם אין ברי' יודעת רק ע"י תנועות האברים במעשיו ביד או ברגל או רמז בעינים או באזנים או מדבר בפה ועד"ז כביכול מחשבה הקדומה מתגלות לעולמות ע"י כוחותיו הקדושי' כגון מצח עין אוזן חוטם והנה חודש ניסן שהוא ראש החדשים מורה על מחשבה הראשית משם נובעין כל הטובות והחסדים לישראל ועכ"ז המן הרשע שלח הרצים בי"ג בניסן להרוג ולאבד את כל היהודי' שרצה הרשע הזה לשנות רצונו ית"ש שיהי' ח"ו להרע לישראל וחשב שהוא מצליח עד שבא חודש אדר שהוא סוף המעש' עשו פי' על אגרתם שלו ג"כ לטובת היהודים כמ"ש המפורשי' ונתגלה רצונו ית"ש שהוא אך טוב וחסד וליהודים היתה אורה ועל אוה"ע אימה חשיכה ולכן מזל אדר מזל דגים שהם תמיד במים שמורי' חסדים גם דגים עיניהם פתוחות תמיד מורה על עינא פקיחא דלעילא שמשגיח תמיד להיטיב לישראל ולפרע מן הקמים עלינו בלא שום רחמנות עליהם וזה ג"כ מרמזים " דגים שמצינו בהם אכזריות מה שאין בשום ברי' להיות איש את רעהו חיים בלעו ומורה כנ"ל וזהו מורה מזל דגים מורה על עינא פקיחא הנ"ל בשני הנהגות הנ"ל המרומזי' בדגים וכנ"ל גם דגים גי' אל הוי' שידוע שהם שמות דרחמי' ובחודש אדר מתגלה המחשבה הקדומה להיטיב לנו ובזה י"ל קצת מ"ש האר"י שחודש זה מרמז על פה דעתיק כי עתיק מורה דכר שנעתק ונעלם מאתנו ואין יכול להשיג שם כלל ופה מורה על התגלות כי עיקר התגלות המחשבה ע"י פה ובחודש זה שנתגלה המחשבה והרצון הקדום לכן מרמז כנ"ל.