לשון הקדמה להגהות והשמטות שנדפסו בספר הספר בדפוס ליוורנו (א"ה: הצגנו אותם בתוך הספר)
צנא דדובשא – הגהו והשמטות לספר דבש לפי בס"ד. זמנין דמשכחת מדפ"ס ועולה יהיה שבש"א. אי לזאת אתן במדבר אמ"ש אנכי תקנת"י מגיהה ודורשת. הנני מפתח פתוחו"ה לקורא נעים דורש ה"ן לה או חופש"ה. המקום ברחמיו יאיר עינינו בתורתו וסדר קדושה. כי"ר:
סיום למפתחות לערכים שנדפסו בסוף הספר בדפוס ליוורנו.
לכל האות"ת אשר בקונטרס זה עולו"ת מספר שמן זי"ת זך להעלות נ"ר תמיד ה' ברחמיו המרובים יאיר עינינו באור תורה ונר מצוה לאורך ימים ושנות חיים:
לשון הקדמה למפתחות שנדפסו בסוף הספר בדפוס ליוורנו.
צנא דדובשא. דובשא עיקר ועמד הצופה. מפתחות אנ"ך יפה עודהו הסל על כתפי פתחת"י אני איזה חידוש אשר ראו עיני מערבין בדב"ש שיטפיה. רישומו ניכר החזק הוא הרפה. [הקדמה למפתחות תורה]: אורה זו תורה של שאו"ר וקו"ל דב"ש. [הקדמה למפתחות נביאים]: צו"ף דבש צופים אמרום אלו נביאים. [הקדמה למפתחות כתובים]: הם כתובים מתוקים מדב"ש. [הקדמה למפתחות הגמרא]: דבש ע"פ השדה זו תלמוד. [הקדמה למפתחות הלכה]: הלך דבש פוסקי הלכות. רדה הדבש חי' דינים. [הקדמה למפתחות אגדות חז"ל]: דבש זו מדרשי חז"ל. טעמים וטעמו כצפחת בדב"ש: