בשם ה' אל עולם.
בשם אלקי אשר לו הגבורה ולשמו נאוה הלל וזמרה
אצלצל פעמון כנור רנני ואשמע נעים שבח ושירה
ובו אבטח ולא תמעד אשורי ולא אירא ביום זעם ועברה
אנתק מוסרי כסלי וכסלי וכסלי בו ויהיה לי לעזרה
אגדל מחלפות שכלי וסכלי אגלח בתער השכירה
נתיב רגלי ומעגלי אפלס ואתהלך עלי דרך ישרה
ימין האל הביאתני הדומו וראיתי והנה שם מנורה
יאירון יושבי חושך לאורה בחוקי אל ודתו הטהורה
שלישית למאורות היא אבל דין קדימה לה ומשפט הבכורה
רצון האל לכל דורש תלמד בלשון צח במו שפה ברורה
איומה היא ונשקפה כשחר ויפה כלבנה היא וברה
לאורה ילכו עורים בחושך כמו פקחים בצהר מול מדורה
הליכותיה הליכות הולכתים אשר כל אורחותם דין ושורה
מאור זיווה כלפיד"ות לעין איש ומתוק מדבש אשתו דב"רה
חמודה מזהב אופיר וספיר ומכתם ושוהם היא יקרה
באורה המאורות הם מקנאים כמו אשה מקנאה היא בצרה
רחוקה מכסיל אך היא קרובה ללב משכיל ועל פיו היא שגורה
במערבה מאורות יזרחו לה ראו אם יש במזרחה נהרה
רביביות שביביה וזיקה כמו בזק ירוצץ קל מהרה
בזיו הודה משמחת לבבות ובו שמחה תהי להם אורה
יתומה היא ואח אין לה ואחות ומעלמות בנות גילה בחורה
יחידה היא דמות אין לה בתבל ומרגלית אשר אין לה תמורה
וגדלה עד מאד ותיף עדי כל בכירה היא לעומתה צעירה
ספרים הם והיא להם עטרה והיא מקדש לכלם לה עזרה
פאר ויקר מלכים יתנו לה הכי בה יירשו עצר ומשרה
נכוחים הם אמריה למבין ותוכיחו ותחת בו גערה
וכל מעלה לעומתה נמוכה וכל כתר לרגליה מזורה
חכמים נואלו מולה ושמו לפיהם יד ואמרתם עצורה
וכל זקן כנער הוא לנגדה ואולת בתוך לבו קשורה
עדי חן היא לחכמי לב ואותם בכתר עוז ותורה מעטירה
דרכיה שביל נועם ושלום ודרך טוב וקדש הוא מקורה
נתיבות אחריה הם מאירים במצות אל אלוק רם ונורא
בנשף בחצות לילה ואישון לכל עין ואישון היא מאירה
נעימות בה וגם שובע שמחות ועל המעלות מעלה יתירה
אמת תהגה וחסד על לשונה ומתעה בעוז אזרה וחגרה
להורות משפט הקל ליודעיו אשר ארחו לישרי לב לחברה
נגידים הם דבריה לשומעה בלי שמץ בלי דופי וסרה
קנותה מחרוץ נבחר וסחרה מאד נעים וטוב מכל סחורה
אמריה לכל נגע רפואה ומליה צרי נפש צרורה
ובה פסחים ידלגו כאיל עלי רגלם ולא אגב גררה
הלום לשון ואלם בה ידבר שפת יתר בלי לשון חסרה
ועץ חיים לכל המחזיק בה וכל תומכה אשר על פיו סדורה
וסם מות לעוזב את נתיבה חמת אפעה ומפתן מדורה
מנשכת כמו שרף ועקרב וצפעוני ונחש במאורה
קשה יום לו יום מנוחה ימצא בה וכל איש רש ומסכן מעשירה
וכל עשיר אשר לא יעשנה מהומה לו תהי גם רב מארה
כעוף יעוף גם כבודו גם יקרו בלי כנף ולא נוצה ואברה
ועתה אוהבי שמעו דברי וכל אחי ואנשי החבורה
אני גבר אשר נדו זממי ורוח חלפה עלי ועברה
בעדן גן אלוקים מחשבותי הביאוני במו רוח סערה
ושם ראו עצי חיים ודעת ומהם לקחו סעיף ופארה
וגפן טוב להשכיל מצאו בו ובין ויכרתו משם זמורה
ולי שורק נטעתיה וזרע אמת לא הפכה לזרה
סעיפיה עדי ימים תשלח ועד צפון ועד מזרח קצירה
והיתה לי כרם שדה כרם וחמר וגם מכל עצי שדה הדורה
והקפתיו בחוקי אל כגדר ובמצות כמו נסמן ושורה
ענביו ענבי רא"ש טוב למאכל ויין רקחו לאף יעלה קטורה
כיין הטוב שנתישן ירעב ויטעם אחר מות תוך קבורה.
ידידי לחסות בואו לכרמי ובו מחסה יהי לכם וסתרה
וצוף דבשי ומר ארו נא ומפריי קחו מני תשורה
שתו ייני ויערי וחלבי ויין לקחי שתו היום לשכרה
שתו יין משומר בענביו בטרם כל וקודם היצירה
לכו שברו בלי שוחד ודמים ולא במחיר וכסף ואגורה
ומה לכם זמורי נזר לגדל כמו גפן סדום שדמות עמורה
ויינם אחריתו רוש ולענה וקובעתם מסוכה היא במרה
שמעוני ואם אין לי תבונה ולא השכל ואם דעתי קצרה
לקורותי בפי לעו דברי ועלי עברה צרה ועברה
והכה הנדוד אותי בשבטו ונהג בי בכובד גם בסערה
וירה הזמן חציו בלבי ולו קלע ולא החטיא כשערה
ואם נלאו שמי שכלי להגשים ועב לקחי להמטיר היא עצורה
למעשה המנורה לב תשימון אשר מהר אלוקים היא גזורה
ירכה טוב בכל ירך וכתף ונתח טוב בסוד משנה ומקרא
קני חכמה ובינה הם קנותה כמו תלמוד ועיקר הגמרא
גביעים כרקיעים לה ואורם כאור שמש בנר מצוה ותורה
וקול כפתור כקול כפתור ונשמע עדי כפתור ובית הרן ונמרה
פרחיה מפורחים בדעה ונראו עד נה"ר דע"ה וסורא
ומלקחים בלקח טוב ומחתות באש קדש ולא נכרית וזרה
וכליה ומעשיה כמצות אשר יצר בחכמה כל וברא
וכמראה אשר הראה למשה בהר סיני במעשה המנורה
פתח דבריך יאיר מבין פתאים
שחרים אעירה נגינה אזכירה
וחסד אשירה לאל חי יוצר אור
ואכתוב גליון בעוז שוכן חביון
אשר על כל עליון ואדיר גם נאור
לגלות מסתרים להבין נמהרים
ולפקוח עורים ועינם בם תאור
באור טוב משמש הכי לפנות רמש
מאור שמש ימש והוא הולך ואור
ואותו אל נורא לאור עולם ברא
ועל כן הוא נקרא מנורת המאור.