א. אז תבאנה שתים נשים זונות וגו'. פירש רבינו האר"י ז"ל שהם שתי קליפות קשות ובימי יהושע בן נון כתיב מן השיטים שנים אנשים מרגלי' דהיו מגבורות עז"א ועז"אל ונמתקו בכבישת הארץ ולכן הלכו בית אשה זונה שהיא הקליפה הקשה והגדולה למתקה ותכף נתמתקה ולכן אמרה רחב נפלה אימתכ' עלינו מפני שהיו באים הגבורו' במיתוק ולכן לא קמה עוד רוח באיש ואמרו רז"ל אפילו אקשויי לא אקשו כי דיני דכורא דקים ותכף נמתקים אבל דינים דנוקבא קשים ולא נתמתקו עד זמן שלמה דכתיב אז תבאנה שתים נשים זונות ר"ל אז נמתקו ולא מקדמת דנא וכו' ע"ש ואגב אפשר לרמוז בית אשה זונה ושמה ר"ת אזוב רמז לענוה ומצינו שארז"ל שהגאה כאלו בא על כל העריות ומרובה מדה טובה מי שהוא עניו ניצול וזהו ר"ת אזוב שרומז לענוה כמשז"ל וכן אמרו דמי שהוא עניו אינו שולט בו סט"א ובכח הענוה הלכו לבית אשה זונה ושמה ר"ת אזוב. ובא וראה שכתב בספר קרנים דיש קליפה שנקראת זבוב שנפרעת מפוגם ביסוד. והטעם שאם היה עניו כמו אזוב לא היה חוטא ורצה להיות לו יתרון ונוסף על אזוב אחד נעשה זבוב ונלכד ביד יצה"ר הנקרא זבוב וקליפת זבוב נפרעת ממנו.
ב. היא אמו. אמרו רז"ל שיצאה בת קול ואמרה היא אמו. ואפשר שעל זה סמך וישמעו כל ישראל וכו' ששמעו הבת קול. ויראו מפני המלך כי ראו כי חכמת אלהים בקרבו לעשות משפט כלומר מלבר חכמתו לדון דין אמת לאמיתו. עוד בה שידע לעשות המצאות למתק הדבר כמו שעשה להביא חרב וכו' וז"ש לעשות משפט כלומר לתקן המשפט.
ג. ויהי המלך שלמה מלך על כל ישראל. אפשר שהכונה המלך שלמה שמלך על העליונים כמשז"ל. והוא היה מלך על כל ישראל ובזמנו היתה סיהרא באשלמותא ובדיק בשמא שלמה דהיתה סיהרא שלימה מה שלא היתה בחי' זו מיום ברוא אלהים וכו'.