גבוהים מעל גבוהים. הבאים בשער עבודת אלהים:
לעבוד עבודת הקודש עבוד' ה' להיות נכנע לפניו לרוץ לעבודתו ולמצותו בכל אשר צוהו וגדר העבודה לו ית' הכניע על כל הטובה מיצירתו עד עת הבנת שכלו בחסדו הגדול בלתי טובה אשר קדמוהו ואם החיוב מעבודה לבן אדם המטיב אף שההטבה במקרה ק"ו לשכינה אשר היטב מיטב גמל לו ויגמלהו. עבדו את ה' בשמחה בהתבונן בחסדיו הגדולים מאשפות הרימנו וקרבנו לעבודתו ותורתו כי חפץ חסד הוא לבני ישראל עבדו את ה' אלקינו. ברוך הוא שבראנו לכבודו והבדילנו מן התועים ונתן לנו תורת אמת וחיי עולם נטע בתוכינו בחר בנו מכל העמים אהב אותנו ורצה בנו ורוממתנו מכל לשון וקדשנו ושמו הגדול והקדוש קרא עלינו ועבדתם את ה' אלקיכם בשמחה ובלב טוב כשנזכיר חסדי ה' כעל טוב אשר גמלנו. את ה' אלהיך תירא ואותו תעבוד עבודת עבד הנאמן. ביום ובלילה בכל עת ובכל שעה ובכל רגע וזמן. במעשה בדיבור ובמחשבה במטמון הלב ובנצפון. בהתעוררות בפרוטנמא חדשה בהתלהבות הלב ולא כמתנמנם רק גבור כארי להיות חפץ במצותיו לשמן. אף בלא פעלך עולה בהשמר מצות ל"ת תהי' נפשך חשקה לומר אפשי ומה אעשה כי גזר עלי אבי שבשמים. כי רחמנא לבא בעי וכל לבבות דורש ה' ועבדת את ה' אלהיך בכל לבבך ונוכך פני אדוני שפכי לבך כמים. ממצות אנשים מלומדא מבלי לב נבין הרחק תרחיקו ומדותם מחוץ אלפים. כל ציווי וכל אזהרה יהיה בעיניך כאילו נצטווית מקרוב אך יום או יומים:
דרך צדיקים עבדו ה' להוסיף בהכנעה ועבודה בכל אשר יוסיף להם הבורא טוב' והראיי' ממעשר מי שנתן לו אלקים עשר יפרוש אחד ולמי מאה יפרוש עשר ואם ט' וחצי ענש יענש וזה מפריש א' שכרו מרובה. ומי שאין לו בן בטלה ממנו חובת מילה ומהפסח חובת החג ומהחולה ב"מ מבלתי יכולת כל המצות ועל היכולים חובה. לפיכך אנחנו חייבים להתבונן בטובה הכוללת ובטובת אומתינו הפרטית ובטובת משפח' פרטית ובטובת איש פרטי שנודיע לו אהבה יתירה וחיבה. דרך המלך נלך לא נטה ימין ושמאל והיינו לו לעבדים. להלל לה' כי טוב כל"ח ולו לבד אנחנו מודים כמ"ש יעקב אבינו ע"ה (בראשית לב, יא) קטנתי מכל החסדים זאת ועוד אחרת אשרי אדם מפחד בצאת מפי עליון טובה שלא יהיה בדרך שתירגם התרגום ומשלם לשונאיו אל פניו להאבידו נוחלים עולם הזה והעולם הבא אובדין ועבדת חינם שלא ע"מ לקבל פרס ולא מיראת עונש את הטוב ואת הרע תקבל הן גילה הן רעדה. הבורא שבראך חושב עליך ויודע בטוב לך ע"כ בכל מדה ומדה שמודד לך הוי מודה קבל יסורין באהבה ובשמחה ותוסיף ותרבה עלע בודת הקודש מידי העבודה. אחד ראה לחסיד מוכה ברגלו א"ל אני חס עליך על המכה אשר ברגליך א"ל אני מחזיק טובה ליוצרי שלא נתנה בעיני ונותן תודה. והלכת בדרכיו בכל דרכיך דעהו לא יהיה לך שום תנועה כי אם לכבודו. לא ראיה ולא שמיעה ולא הליכה ולא עמידה ולא ישיבה ולא מחשבה ולא מעשה ולא רמיזה כ"א לעבדו. לא תרצה כ"א ברצונו ולא תבקש כ"א בקשות חפצו ולא תשמח כי אם בעבודתו ולא תמצא קורת רוח מבלעדו. כללו של דבר לא תעתיק רגל ויד ותנועת עפעף ותפתח פה ותחשוב מחשבות בלתי לה' לבדו. נפשי שחי לעפר ותכנעי לפני יתברך והשפילי במלבושיך ובמדותיך תפחד תמיד אולי מקצר אתה בעבודתו ויהיה לך לזכרון פשעיך ועוניך וחטאתיך ירבו בעיניך טובה וימעט אצלך טרחך לנגד מה שראוי לו ויבוזו מעשיך בצד מה שתתחייב והתבונן בגדולתו יתברך ותודה בקטנותיך תמיד תשווה אותו לנגד עיניך ואל תמרה את אדונך והוא רואה אותך וברכי את ה' והללו ושבחו אותו תמיד ביום ובלילה בפיך ובלבבך ובסתר ונגלה לו תמיד לרצוך ולכתבך בספר סליחה ומחילה תתפלל תמיד לפניו שיתן בלבך להבין ולהשכיל לשמוע ללמוד וללמד לשמור ולעשות את התורה כולה:
יען וביען כי התפילה היא עבודה שבלב נתעורר באיזה ענין דרך שער שמים היא העולה ראשית דבר קודם שתתפלל תחשוב מה אני דל ונבזה כלי מלא בושה וכלימה בא לבקש ממ"ה הקב"ה הלא יראו ויבהלו מפניו בני מעלה אם לא ברוב חסדיו שהוא מתנהג עם בריותיו שאינו מואס בתפלת צבור מלהיות לשמוע תפילה אל יקדים לשונך ללבך קודם שיצא הדבור מפיך חשוב פירוש ביאורו ושתזכיר השם תתמלא רתת ורעדה וחלחלה:
ישמע חכם ויוסיף לקח בכוונות סודות הפנימיות כי מהם נעשה עטרה לראש ה' צבאות החסידים ואנשי מעשה היו מתבודדים ומכוונים בתפילתם והיו מניעים להתפשטות הגשמיות והתגברות השכליות קרוב למעלות הנבואות וכל היוצא מפיך יהיה בשפה ברורה כי חס ושלום באות אחת תוכל להחריב את העולם ע"כ ראה שלא תבוא לידי טעות ודקדק בכל תיבה ותיבה ונענה שפתיך להדגיש הדיבור שלא תטעה כאילו אתה מונה מעות.