(א) יש מקומות שאין מקדשין בבה"כ מפני שאין שם אורחים ושאלתי אם הדין עמהם וטוב למנוע המקדשים או אם טוב לקדש ולהבדיל כמנהג רוב המקומות:
(ב) והשיבו אעפ"י שאין קידוש אלא במקום סעודה מצוה לקדש ולהבדיל בבה"כ משום ברוב עם הדרת מלך, ועוד נרות חנוכה מדליקין בבה"כ אע"פ שכל או"א מדליק בביתו, ועוד כי יש אנשים שאינם יודעים לקדש ולהבדיל וכששומעין בבה"כ נותנים אל לבם ולומדים ומקדשים בביתם:
(1) There are some places where Kiddush is not recited in the synagogue when there are no guests present. I asked [in a dream] whether they are correct, and whether it is better to prevent people reciting Kiddush in such a case, or whether it is better to recite Kiddush and Havdala in the synagogues, as is the prevalent custom.
(2) They responded: Even though Kiddush is only recited in the place where a meal is eaten (Pesachim 101a:3), it is nonetheless a commandment to recite Kiddush and Havdala in the synagogue. For "in the multitude is the glory of the King" (Proverbs 14:28). Moreover, Channukah candles are also lit in the synagogue, even though each person lights in their own home. So too, there are some people who don't know how to recite Kiddush and Havdalah, and when they hear it in the synagogue, they are encouraged and learn it, and later recite it at home.