(ה) לא יעמוד אדם ברשות היחיד וישתין ברשות הרבים, ברשות הרבים וישתין ברשות היחיד. וכן לא ירוק. רבי יהודה אומר: אף משנתלש רקו בפיו, לא יהלך ארבע אמות עד שירוק.
(ו) לא יעמוד אדם ברשות היחיד וישתה ברשות הרבים, ברשות הרבים וישתה ברשות היחיד, אלא אם כן הכניס ראשו ורבו למקום שהוא שותה. וכן בגת. קולט אדם מן המזחילה למטה מעשרה טפחים. ומן הצנור - מכל מקום שותה.
(ז) בור ברשות הרבים וחליתו גבוהה עשרה טפחים, חלון שעל גביו ממלאין הימנו בשבת. אשפה ברשות הרבים גבוהה עשרה טפחים, חלון שעל גבה שופכין לתוכה מים בשבת.
(ח) אילן שהוא מסך על הארץ, אם אין נופו גבוה מן הארץ שלשה טפחים - מטלטלין תחתיו. שרשיו גבוהין מן הארץ שלשה טפחים - לא ישב עליהן. הדלת שבמקצה וחדקים שבפרצה ומחצלות - אין נועלין בהן, אלא אם כן גבוהים מן הארץ.
(5) A man may not stand in a private domain and urinate into the public domain, [nor may he stand] in the public domain and urinate into a private domain. And also, he may not [stand in one domain and] spit [into another]. Rabbi Yehuda says, "Even from when the spit has been separated in his mouth, he may not walk four amot before he spits."
(6) A man may not stand in a private domain and drink in the public domain, [nor stand] in the public domain and drink in a private domain, unless he places his head and the greater part of his body into the place where he drinks. And so also is [the law with respect] to a wine press. A man may collect [water dropping] from a drain spout below ten tefachim from the ground; but from a projecting spout [pipe], he may drink in any place [or way].
(7) If there is a cistern that is in the public domain and its ring [of earth surrounding it] is ten tefachim high, if there is a window [opening] that is above it, we may draw water from [the cistern] on Shabbat. A dunghill in the public domain, which is ten tefachim high, if there is a window [opening] that is above it, we may pour water [onto the dunghill] on Shabbat.
(8) If [branches of] a tree [droop], and cover the ground [around it], if the branches are not three tefachim from the ground, we may carry beneath it. If its roots [project and] are taller than three tefachim high from the ground, one may not sit on them. The door of a storage space, or thorn bunches [that are used to put] into gaps [in the wall to fill them up], or reed mats, may not be shut, unless they are [situated somewhat] above the ground.