סיפור קין והבל הוא הראשון בסידרה של סיפורים על מאבק בין אחים בספר בראשית. יצירותיהם של אמנים יהודים, נוצרים ומוסלמים מבטאות פרשנויות שונות לסיפור ומשמעותו.
שלמה המלך, דמותו ומעשיו, משכו תשומת לב רבה בשלוש הדתות המונותאיסטיות, גם בספרות וגם באמנות. אמני כל אחת מן הדתות התיחסו לשלמה גם לאור אירועים היסטוריים, דתיים ופוליטיים, כיאה למעשה מדרש
ירושלים, הארצית והשמימית, מתוארת ע"י
אמנים יהודים, נוצרים ומוסלמים כבר כ1800 שנה. קיים מתח בתיאורים בין ביטוי מוחשי-ריאלסיטי לבין נטיה רעוינית-רוחנית המבקשת לבטא באופן חזותי את דמות העיר האידיאלית.
סיפורו ודמותו של איוב גם הם לטיפולים אמנותיים רבים, בעיקר נוצריים אך גם יהודים ומוסלמיים. יצירות אלו משקפות את הקריאות השונות של הספר בדתות השונות וגם התמודדויות אישיות עם משמעות הספר.
קריעת ים סוף וחציית ע"י בני ישראל היא שיא סיפור יציאת מצרים, ולכן זכתה להרבה טיפול אמנותי. אמנים ניסו לבטא את תפיסותיהם לגבי תפקיד העם, תפקידו של משה ועצם הנס.
חלום יעקב או סולם יעקב - שני כינויים שונים לאותו הסיפור המהווה פרשת דרכים בחייו. אופיו של יעקב וסמליות החלום נדונים ע"י אמנים רבים, מתוך פרשנויות מגוונות